Діагностична контрольна робота
«Бароко і класицизм. Література ХХ-ХХІ ст.»
для учнів 9 класу
І варіант
1. Які уявлення лежать в основі світогляду бароко:
а) про людину як самоцінність;
б) про гармонійну особистість;
в) про дисгармонійність світу;
г) про еволюційний розвиток ідеалів людства?
2. Яка епоха є каноном для митців класицизму:
а) античність; в) Відродження;
б) середньовіччя; г) бароко?
3. Який жанр провідний у творчості Мольєра:
а) трагедія; в) драма;
б) комедія; г) байка?
4. Закінчіть речення: «Постійні експерименти з театральною формою і технікою гри, прагнення знайти свого читача сприяли тому, що Мольєр створив новий жанр, який називається….»:
а) висока комедія; в) комедія-фарс;
б) низька комедія; г) комедія-балет.
5. Розташуйте в хронологічній послідовності події в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»:
а) весілля Доранта та Дорімени;
б) заняття пана Журдена з учителем філософії;
в) новий костюм пана Журдена;
г) позика грошей Доранту.
6. Доведіть, що вірш Дж. Донна «Щоб мучить мене…» є прикладом філософської лірики.
7. Укажіть, кого Р.Бах згадує в епіграфі-присвяті до твору «Чайка Джонатан Лівінгстон»:
а) легендарного пілота Дж. Лівінгстона, ім’ям якого названо головного героя твору;
б) усіх авіаторів, хто сміливо прямував до мрії, незважаючи на перешкоди;
в) маленького принца – героя твору А. де Сент-Екзюпері;
г) справжнього Джонатана-чайку, що живе в душі кожної людини.
8.Притча – це …
а) алегоричне оповідання повчального змісту; б) те саме, що байка;
в) те саме, що приказка; г)іносказання.
9. Маленький принц у повісті Екзюпері – це …
а) казковий герой;
б) добрий ангел;
в) частинка людської душі, яка висвітлює найбільш людяне;
г)син мудрого короля.
10. Ідея повісті "Маленький принц":
а) треба любити життя, людей і ти будеш щасливий;
б) подорожуючи, дізнаєшся щось нове;
в) найкраще місце на землі - твій дім;
г)мандри збагачують наше життя.
11. Поєднайте початок і кінець висловлювання:
А. «Усі дорослі колись були дітьми…—
Б. «Якщо йти все вперед та вперед...» —
В. «Діти повинні бути поблажливими…—
Г. «Я довго жив серед дорослих. Я бачив їх зовсім близько. І через це, зізнаюся,… —
1. —… далеко не зайдеш»;
2. — … не почав думати про них краще»;
3.—… але мало хто з них про це пам’ятає».;
4. — … я родом з дитинства»;
5. — …. до дорослих».
12. Проблема «батьків і дітей» піднята у творах:
А. Космовської; В.Аромштам;
Б.Екзюпері; Г. Донна;
Д.Баха.
13. Ким були батьки Буби?
А. мати – домогосподарка, батько – директор фірми;
Б. мати – авторка жіночих романів, батько – ведучий ток-шоу;
В. мати – видавець модних журналів, батько – ведучий свят;
Г. мати – редактор газети, батько – ведучий на радіо.
14.У житті сучасних підлітків не вистачає?
а) вільного часу
б) уваги батьків
в) уваги однокласників
г) свободи
15. М. Аромштам - талановита людина, яка цінує і намагається вберегти особливість кожної дитячої душі, тому закликає
а) усіх - не ламати крила, тому, кого любиш
б) дорослих - не обрізати крил своїм дітям
в) вчителів - не вимагати від учнів бути янголами
г)дітей - не зв'язувати крила ангелів поганими вчинками.
Діагностична контрольна робота
«Бароко і класицизм. Література ХХ-ХХІ ст.»
для учнів 9 класу
ІІ варіант
1. Використання яких художніх засобів є характерним для літератури бароко:
а) епітетів; в) уособлень;
б) метафор; г) порівнянь?
2. Установіть відповідність між жанрами та їх класифікацією у мистецтві класицизму:
1. Трагедія А. Піднесений
2. Комедія Б. Високий
3. Драма В. Середній
Г. Низький
3. Які людські вади нещадно викриваються в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»:
а) жадібність, скупість; в) лінощі, байдикування, дармоїдство;
б) марнославство, претензії на аристократизм; г) хитрість, крутійство, лукавство?
4. Розташуйте в хронологічній послідовності події в п’єсі Мольєра «Міщанин-шляхтич»:
а) урочистий обід, влаштований Журденом на честь маркізи Дорімени;
б) весілля Клеонта та дочки Журдена;
в) посвячення Журдена в «мамамуші»;
г) зустріч Журдена з учителями і кравцем.
5. Установіть відповідність між літературним напрямом та його характерними рисами:
1. Пишний, барвистий стиль
2. Орієнтація на античність А. Бароко
3. Тяжіння до контрастів
4. Складна метафоричність Б. Класицизм
5.Нормативність мистецтва
6. Схематизм літературних образів
6. Доведіть, що вірш Дж. Донна «Щоб мучить мене…» є прикладом літературного бароко.
7. На думку зграї, сенс життя
а) незбагненний; в) полягає у нових відкриттях;
б) полягає у пошуках їжі; г) кожен із зграї визначає сам .
8. Визначте основну ідею твору «Чайка Джонатан Лівінґстон»:
а) Потрібно дослухатися один до одного, щоб щось отримати;
б) Добро перемагає зло;
в) Жити – це не боятися робити щось нове;
г) Свобода - це те, чого ти ніколи не матимеш.
9. Простий секрет відкрив лис на Землі маленькому принцу:
а) краса врятує смерть; в) зігріває лише любов;
б) добре бачить тільки серце; г)люди мають дружити з тваринами.
10. Антуан де Сент-Екзюпері вважав, що «величезний край, з якого ми усі прийшли», - це:
а) дитинство; в) Земля;
б) космос; г) планета.
11. Поясніть афоризм Екзюпері: «Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш».
12. Встановити відповідність між назвою твору та жанром
1) «Чайка Джонатан Лівінгстон»; А) повість;
2) «Маленький принц»; Б) комедія;
3) «Міщанин-шляхтич». В) казка-притча;
13. Основні конфлікти твору «Буба» виникають через...
а) Постійну нестачу грошей
б) Через неуспішне Бубине навчання
в) Через інтернет-залежність дідуся Генрика
г) Через відсутність духовного зв'язку між членами родини
14. Марина Аромштам побачила конфлікт "батьків і дітей" очима
а) вчительки, що перебуває у творчому пошуку
б) розлучених жінок, що виховують дітей
в) маленької дівчинки і дорослої жінки
г) недосвідчених байдужих першокласників
15. Сюжетні лінії твору "Коли відпочивають янголи" викладені у формі
а) розповіді дівчинки і записів у щоденнику вчительки;
б) розповіді вчительки, яка випробовує нові підходи;
в) цитатних повчаннях відомих педагогів-класиків ;
г)роздумах дівчинки, яка згодом стає вчителькою.
Немає коментарів:
Дописати коментар