ЗАРУБІЖНА
ЛІТЕРАТУРА. 7-Б КЛАС
(ІІ семестр. На
тиждень – 2 год.)
№ з/п
|
Тема уроку
|
К-сть годин
|
Дата
|
33
|
ДРУЖБА І КОХАННЯ
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Дитинство та юність О.С.Пушкіна. «19
жовтня 1825 року».
|
1
|
|
34
|
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші «19 жовтня 1825 року». Авторські
спогади й роздуми у творі.
ТЛ. Поглиблення понять про вірш, образ автора.
|
1
|
|
35
|
Олександр Грін (1880-1932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реалістичного і фантастичного в повісті.
|
1
|
|
36
|
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).
|
1
|
|
37
|
Ассоль і Грей.
|
1
|
|
38
|
Символіка образу пурпурових вітрил.
|
1
|
|
39-40
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.
Роберт Бернс. «Любов».
Генріх Гейне. «Коли настав чудовий май…».
|
2
|
|
41
|
Костянтин Симонов. «Жди мене…». Поетизація
високого почуття, розкриття його сутності.
Вивчити напам’ять: 1 поезію на вибір.
|
1
|
|
42-43
|
Контрольна робота №4 (твір за розділом «Дружба і кохання).
«Чудо кохання в поезії: слідами
віршів Р.Бернса, Г.Гейне та К.Симонова»
«Чарівна сила мрії» (за повістю
«Пурпурові вітрила» О.Гріна)
|
2
|
|
44
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття
детективів.
|
1
|
|
45
|
Едгар Аллан По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет
повісті «Золотий жук».
ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.
|
1
|
|
46
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її
художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої
атмосфери та ін.). образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
|
1
|
|
47
|
Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних
країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
|
1
|
|
48
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в
оповіданні «Пістрява стрічка».
|
1
|
|
49
|
Іронічне зображення пристрасті людини до легковажного збагачення в
оповіданні «Спілка рудих».
|
1
|
|
50
|
Позакласне читання. Артутр Конан Дойл. Всесвітня
популярність творів про Шерлока Холмса. Оповідання про Шерлока Холмса.
|
1
|
|
51
|
СВІТОВА НОВЕЛА
Новела
як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О.Генрі (1862-1910) – майстер
новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у
творі, художні деталі.
ТЛ.
Новела та її різновиди.
|
1
|
|
52
|
«Останній листок» - гімн
людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття
образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).
Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка. Особливості художньої мови
новели, розповідач.
ТЛ.
Поглиблення поняття про розповідача.
|
1
|
|
53
|
РМ №3. Твір про любов до ближнього, її практичне
втілення героями літератури (письмово).
|
1
|
|
54
|
Герберт Джордж Уеллс (1866-1946) – видатний
англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє
сприйняття персонажами.
ТЛ.
Поглиблення поняття про точку зору.
|
1
|
|
55
|
Оповідач
твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
ТЛ.
Поглиблення поняття про оповідача.
|
1
|
|
56
|
Рюноске Акутаґава (1892-1927) – майстер
японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».
|
1
|
|
57
|
Філософський
зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).
|
1
|
|
58
|
РМ №4. Культурні паралелі в текстах новел (біблійні
мотиви в новелі «Дари волхвів» О.Генрі, зв’язок з японськими традиціями в
новелі «Павутинка» Р.Акутаґави) (усно).
|
1
|
|
59
|
Контрольна робота №5. Світова новела (тест, відповіді на запитання, літературний диктант,
анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота).
|
1
|
|
60
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Розповідь про майбутнє
людини й людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації
людини.
ТЛ. Поглиблення понять про оповідача, розповідача, повість.
|
1
|
|
61
|
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному
світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої
уяви, моральних цінностей.
|
1
|
|
62
|
Діана Вінн Джонс ( 1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.
ТЛ. Поглиблення понять про фентезі.
|
1
|
|
63
|
Образ Софії, світ її мрій, бажань, жахів.
|
1
|
|
64
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі.
|
1
|
|
65
|
Корнелія Функе (нар. 1958). Тема «оживлення» книжки у творі «Чорнильне
серце».
ТЛ. Поглиблення поняття про роман, уявлень про категорію «художність» в оцінці творів
масового мистецтва.
|
1
|
|
66
|
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне
випробування. Поєднання уявного і реального світів.
|
1
|
|
67
|
Позакласне читання. Своєрідний та фантастичний
зміст повісті-казки Льюїс К.С. «Хроніки Нарнії» («Небіж чаклуна»).
|
1
|
|
68
|
Контрольна робота №6. Сучасна
література (тест, відповіді на
запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …,
комбінована контрольна робота).
|
1
|
|
69-70
|
ПІДСУМКИ
Узагальнення
та систематизація навчального матеріалу.
|
2
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар