ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 8 КЛАС
(ІІ
семестр. На тиждень – 2 год.)
№ з/п
|
Тема уроку
|
К-сть годин
|
Дата
|
33
|
ВІДРОДЖЕННЯ
Епоха Відродження (Ренесансу) в
Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і
літератури.
|
1
|
|
34
|
Франческо
Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132.
Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні.
|
1
|
|
35
|
Утілення
гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.
ТЛ.
Поглиблення поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб.
Вивчити
напам’ять сонет (за вибором учнів).
|
1
|
|
36
|
Виняткова роль Вільяма Шекспіра (1564–1616) в
розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Сонети
№ 66, 116, 130.
|
1
|
|
37
|
Основні
теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба.
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання
сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.
Вивчити
напам’ять сонет (за
вибором учнів).
|
1
|
|
38
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта». Історія
створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
ТЛ. Поглиблення поняття про
трагедію.
|
1
|
|
39
|
Оспівування
чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську
особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). Проблема
життя і смерті.
|
1
|
|
40
|
Трактування
фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність
серед різних поколінь.
|
1
|
|
41
|
Мігель де Сервантес Сааведра
(1547–1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3
розділи за вибором учителя). Історія
створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер.
ТЛ. Поглиблення поняття про
роман.
|
1
|
|
42
|
Особливості сюжету і композиції
твору. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності,
неможливості реалізації ідеалів героя.
|
1
|
|
43
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні
образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство».
|
1
|
|
44
|
РМ №3. Диспут
на тему «Чи потрібні сьогодні Дон Кіхоти?»
|
1
|
|
45
|
Синтез різних жанрових ознак у
романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького,
філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість
його різних тлумачень. Популярність вічних образів.
ТЛ. Поглиблення поняття про
вічний образ.
|
1
|
|
46-47
|
Контрольна робота №4 (твір «Почуття, що сильніше за смерть» (за трагедією
В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»), або «Благородний лицар Дон Кіхот – герой і
дивак» (за романом Сервантеса «Дон Кіхот»)).
|
2
|
|
48
|
БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ
Бароко як доба і художній
напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники
європейського бароко та їхні здобутки (огляд).
|
1
|
|
49
|
Із
лірики європейського бароко. Джонн
Донн (1572–1631). «Священні сонети» (19-й
сонет «Щоб мучить мене…»). Напруга
почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.
ТЛ. Поглиблення понять про вірш (філософський).
|
1
|
|
50
|
Історичні умови, філософське та
естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього
напряму.
|
1
|
|
51
|
Позакласне
читання. Протиставлення
зовнішньої краси внутрішньому моральному каліцтву в оповіданні Івана Буніна
«Красуня».
|
1
|
|
52
|
Мольєр (1622–1673) - майстер класицистичної комедії.
Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове
театральне мистецтво.
|
1
|
|
53
|
Історія
створення комедії «Міщанин-шляхтич».
ТЛ. Комедія.
|
1
|
|
54
|
Тематика і проблематика твору,
його загальнолюдське значення.
|
1
|
|
55
|
Основні образи комедії (пан
Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).
|
1
|
|
56
|
РМ №4. Сутність
морального уроку, утіленого митцем засобами комедії («Міщанин-шляхтич»
Мольєра).
|
1
|
|
57
|
Засоби комічного (гумор,
іронія, сатира, сарказм).
ТЛ. Сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.
|
1
|
|
58
|
Контрольна робота №5. Бароко і класицизм (тест, відповіді на запитання, літературний диктант,
анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота).
|
1
|
|
59
|
ЛІТЕРАТУРА XX–XXI СТ. У ПОШУКАХ СЕБЕ І
ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ
Антуан
де Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські
взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».
|
1
|
|
60
|
Філософський
зміст твору. Художні образи.
ТЛ. Поглиблення понять про метафору,
алегорію. Притча.
|
1
|
|
61
|
Річард Бах (нар.
1936). Сюжет
твору Р.Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон» як філософська метафора
людського буття.
|
1
|
|
62
|
Алегоричні образи повісті.
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.
|
|
|
63
|
Художній конфлікт і можливість
його подолання. Ознаки притчі у творі.
|
1
|
|
64
|
Марина
Аромштам (нар. 1960). «Коли відпочивають янголи».
Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ.
|
1
|
|
65-66
|
Моральні
проблеми (сімейні драми, перше кохання, конфлікти батьків і дітей, пошуки
шляху в житті та ін.) та їхнє осмислення у творі.
|
2
|
|
67
|
Позакласне читання. Парр М. «Вафельне
серце»:в велика історія про великі почуття
|
1
|
|
68
|
Контрольна робота №6. Література ХХ-ХХІ ст. Пошуки себе і високого
польоту (тест, відповіді на
запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …,
комбінована контрольна робота).
|
1
|
|
69-70
|
ПІДСУМКИ
Узагальнення
та систематизація навчального матеріалу.
|
2
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар